Välkommen till TIMSIG – Traditional Irish Music Sessions In Gothenburg!
Aktuellt
Visst gillar man små gröna kapsyler? De kan man nämligen byta mot en pilsner eller något annat i baren på "Två feta grisar". Vilken kväll! Har jag sagt det förr? Jo, men vi har verkligen haft en rad otroligt fina session-kvällar under våren, och säsongsspurten verkar inte bli sämre. 25 musiker trängde ihop sig i grisarnas tämligen ruffiga pub i onsdags för en riktigt fin omgång.

Paul från Holland trivdes ikapp med oss andra. I hans hemstad Groningen brukar 5-6 entusiaster samlas för att spela. Med förvåning såg han musiker efter musiker släntra in hos grisarna och packa upp instrument. Kul att kunna imponera på hitresta gäster. Krögaren Claes trivdes också och blev oerhört glad när han förstod att vi tänker förlägga säsongsfinalen den 17 juni till hans etablissement. Fler gröna kapsyler utlovas.
Donegalsession
Nu är det klart att det blir finbesök i Göteborg i slutet av juli. 29 juli är det konsert och gemensam session med Ellie McGinley, Aidan O`Donell och Martin McGinley, tre riktigt fina musiker från Donegal(kolla på Youtube). Särskilt kul med session efteråt och att få spela med dem. Biljetter kan man ordna om man går in på Porter Pelles hemsida. Dagen efter, torsdag 30 juli, håller de tre kurs med hugade musiker på hotell Spar i Majorna. Ett fint tillfälle att få fördjupa sig en smula och få inspiration i sitt spel. Det är inte bara för de redan superduktiga utan för oss alla. Anmälan till Göran Premberg (Orust spelmansgille är medarrangör) genom att swisha 200 kronor till 0734-293468. Vilken start på en riktigt fin höstsäsong.
Kul nästan jämt!
Nils
Kommande Event
Extended Open Session, Bryggeri Två Feta Grisar, Ringön
Bli medlem i TIMSIG
Stöd den irländska musikscenen i Göteborg!

