TIMSIG är en förening för människor som gillar och spelar traditionell irländsk musik. Föreningen bildades 2012 och verkar för att sprida traditionell irländsk musik i Göteborg med omnejd.
Detta gör vi främst genom att anordna sessions där musiker kan mötas, spela tillsammans, byta låtar och träffa nya spelkamrater.
Ibland inleds de med en låtstuga där intresserade kan lära sig nya låtar.
Då och då arrangerar vi workshops där deltagarna kan fördjupa sina kunskaper i att spela eller sjunga traditionell irländsk musik.

Vi har som målsättning att en gång per år anordna en festival – Glenntown Irish Music Festival – för att kunna erbjuda möjligheter att i Göteborg kunna se och lyssna på framstående utövare av traditionell irländsk musik, både från Irland och andra länder.
Vår festival kan du läsa mer om på www.glenntown.se.

Föreningsdokument

– Mötesprotokoll
– Föreningens stadgar, antagna 2012-02-22

Organisationsnummer, bankgiro och F-skatt